Google podpowiada, jakie są cechy dobrej firmy SEO

Więcej szczegółów o tym, czym wyróżnia się dobra agencja SEO znajdziesz tutaj.

Kiedy prowadzisz swoje przedsiębiorstwo i uruchamiasz dla niego stronę firmową, niewątpliwie z czasem myślisz nad tym, co zrobić, żeby wyświetlała się ona jak najwyżej w rezultatach wyszukiwania. Wiadomo przecież, że współcześnie widoczność w internecie jest jedną z podstaw sukcesu, gdyż to właśnie tu gros klientów pierwszy raz przeczyta o twojej ofercie. Jak zatem znaleźć dobrą firmę SEO? Rekomendujemy posłuchać podpowiedzi ekspertów, a najlepiej tych od Google.

Jak wybrać dobrą firmę SEO? Google przygotowało o tym instruktaż

Nie można negować, że cały sektor SEO, a więc działań, których celem jest optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, powstała i cały czas rozwija się zasadniczo wyłącznie za sprawą wyszukiwarce Google. Mimo istnienia licznych opcji, jak między innymi Bing, DuckDuckGo lub Rambler, wciąż najważniejsze są pozycje wypracowane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy zatem, kto chce pozyskać widoczność w sieci, musi powalczyć o swoją pozycję w top 3 w Google. W przypadku usług, gdzie konkurencja jest silna, zwykle nie jest to osiągalne bez konsultacji ze specami z agencji SEO. Google postanowiło pomóc tym, dla których pojęcie optymalizacji stron jest nowością, i przygotowało krótki kurs, jak rozpoznać dobrą firmę SEO.

Cechy solidnej agencji SEO zdaniem Google

Maile Ohye, pracownica, Google z ponad dziesięcioletnim stażem, punkt po punkcie objaśnia, jak zidentyfikować solidną agencję SEO, wymieniając wśród podstawowych cech między innymi:

  • rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od zrozumienia, jak działa branża klienta, jakie są cele jego firmy oraz kto stanowi jego najsilniejszą konkurencję,
  • zdolność oceny budżetu i czasu potrzebnego do zakończenia zakładanych wdrożenia,
  • zagwarantowanie witrynie wsparcia technicznego oraz prowadzenie działań nad poprawą jej użyteczności,
  • przejrzystość odnośnie prowadzonych wdrożeń, przykładowo poprzez ciągły dostęp do statystyk strony i cykliczne raportowanie,
  • udzielenie witrynie wsparcia technicznego i prowadzenie działań nad ulepszeniem jej użyteczności,
  • dbałość o ogólną widoczność strony internetowej, a nie jedynie pozyskiwanie pozycji w wyszukiwarce na pojedyncze frazy.

Pracownica Google wskazuje również, że solidna agencja SEO w żadnym razie nie obieca fenomenalnych rezultatów z dnia na dzień, ponieważ optymalizacja strony www jest procedurą długofalowym, w wielu przypadkach dającą zauważalne rezultaty dopiero po kilku miesiącach działań.