Potrzebujesz więcej wiadomości o private blog network? Świetnie trafiłeś! Zajrzyj na https://pbnmarket.pl.
Żeby konsument znalazł twój biznes powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, ale także zadbać o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy systematycznie publikowane są na niej nowe wyczerpujące i pomocne dla potencjalnego klienta treści. Jednak nie wolno także pomijać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
Private blog network – pomocne jako komponent rozbudowanej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, ponieważ są tworzone a potem nadzorowane przez jeden podmiot (na ogół przez dużą agencję marketingową bądź agencję SEO), który troszczy się o jakość publikowanych tam treści. PBNy są najczęściej używane jako część złożonej strategii marketingowej, co wypada mocno zaznaczyć, ponieważ najlepsze efekty ich zastosowania widać w stosunku do stron, które są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość pozyskania dużej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich zróżnicowanie, co jest dobrze oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Wadą PBNów jest to, że ich wykonanie sporo kosztuje, a następnie należy przeznaczać niemało godzin na utrzymanie ich na dobrym poziomie.
Jak zastosować PBN? Proponujemy wizytówki NAP i artykuły z canonicalem
Prywatne sieci portali znakomicie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To praktycznie każda publikacja online, gdzie zaprezentowane są podstawowe informacje kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, pełna nazwa oraz telefon lub adres e-mail. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też wpis w ogólnodostępnym katalogu biznesowym, profil na portalu społecznościowym albo artykuł, pod którym dodano firmowe informacje kontaktowe.
Inna skuteczna metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja wartościowych artykułów z podaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej jakość oryginalnego wpisu, gdyż odnajdywanie odnośniki do niego na różnych blogach zewnętrznych postrzegają jako dowód, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się wiarygodne, warte przeczytania informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL, gdzie liczy się zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych głównie z finansami, aktualnymi wydarzeniami, prawem czy zdrowiem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO